ЯДС Тема: Хто і за що відповідає у моїй родині?
1. Розкажи "Які захоплення мають члени родини"
2. Бесіда за малюнком «Там добре живеться, де гурт до справи береться»
Запитання до малюнка:
− Яка погода у зображеному на малюнку дворі? Чому ви так вирішили?
− Як гадаєте, яка пора року зображена на малюнку? З чого це видно? Знайдіть
якомога більше прикмет весни.
− Яких пташок на малюнку ви бачите, а які скоро прилетять з теплих країв? Як
люди приготувалися до зустрічі з ними?
− Прислухайтеся до звуків, які навіює вам малюнок. Що ви чуєте?
− Кого у дворі більше — дорослих чи дітей? Як ви гадаєте, чому?
− У яких будинках живуть люди, що їх ми бачимо на малюнку? Як ви гадаєте, цей
двір знаходиться у великому чи у маленькому місті? Чому?
− Знайдіть гурти на малюнку. Яку справу робить кожен із них?
− Хто кому допомагає? Чим саме?
− Чи можна сказати, що від малюнка віє теплом? Звідки воно взялося?
− Чому в народі кажуть, що «добрий сусід – то найближча родина»?
3. Дидактична вправа «Хто і за що відповідає у моїй родині?»
Хто за які справи відповідає у сім’ї? Хто кому і в чому допомагає?
4. «Обов’язки в сім’ї. Як допомогти батькам удома?»
1. Розкажіть, як ви допомагаєте дорослим доглядати за речами, якими користуєтеся
разом.
2. Що вам подобається робити вдома, а що ні?
3. Чи треба робити те, чого не хочеться, але попросили? Чому?
4. А ви допомагаєте дорослим робити закупи в магазині чи на базарі?
5. Прочитай вірш Н. Дерпач «Бабусин вихідний».
Сьогодні – неділя, бабуся ще спить.
Не буду я рано бабусю будить.
Насмажу картоплі сама на сніданок,
Сама підмету я і сіни, і ґанок,
Пиріг із повидлом спечу я сама,
А то ж вихідних у бабусі нема!
Картопля парує, букет на столі,
А де це бабуся?
Немає її.
- Бабусенько, де ви?
Я вас чекаю!
- Лушпиння на кухні з картоплі збираю!
Змиваю повидло зі стелі, зі стін,
Змітаю розсипаний цукор і кмин;
Ще зараз з воріт повишкрібую тісто
І сяду з тобою, онученько, їсти!
Запитання:
− Як видумаєте, чи зраділа бабуся такій допомозі?
− Щоб ви порадили дівчинці зробити?
6. Ігри у колі рідних і друзів
Казка по колу
У цю гру можна грати вдома, а можна з нею скоротати довгий переїзд, щоб дорога не
здавалася такою виснажливою. Отже, хтось вимовляє першу фразу, наприклад: «Жилабула принцеса». Наступний учасник продовжує: «І була у неї улюблена лялька». Потім
вступає наступний оповідач, і так – по колу. Казка може закінчитися через десять
хвилин, а може «розповідатися» кілька днів. Головне ж, що ця гра передбачає участь
всієї родини.
Що змінилося?
Гра на уважність і пам’ять. Розкладаєте на столі кілька предметів і пропонуєте
ведучому уважно вивчити їх розташування. Потім, коли ведучий покине кімнату,
вносите деякі зміни в порядок речей на столі і просите ведучого повернутися та знайти
ці зміни. Іноді це буває дуже непросто, зате дуже весело.
Крокодил
Формуються дві команди. Перша команда загадує слово і називає його одному з гравців
другої команди. Завдання цього гравця – пантомімою зобразити загадане так, щоб його
команда зуміла це слово відгадати. Команда може ставити запитання, відповідати на
які можна тільки «так» чи «ні», причому теж тільки пантомімою. Якщо слово вгадано,
команди міняються місцями.
7. Колаж «Моя родина»
Візьміть старі журнали та створіть портрет своєї родини
Комментарии
Отправить комментарий