ЯДС. Тема: Як поводитися за столом?

Тема: Як поводитися за столом?

 1. Що таке столовий етикет?
  Чи знаєте ви, що означає слово «етикет».
 Дослідить значення цього слова
 Прочитайте текст.
 Іванка, хоч була голодна, згадала про етикет за столом. Вона побажала, хоч і запізніло, всім «Смачного!», переклала виделку з правої у ліву руку і взяла у праву руку ніж. Котлета, яку вона їла з ножем та виделкою, чомусь смакувала їй більше. Не знаючи етикету, Марійка взялася дзвінко помішувати чай, б’ючи ложечкою об стінки горнятка. Іванка не хотіла робити їй зауваження відразу ж за столом, бо там сиділи подруги. Тому, коли обід закінчився, вона підійшла до Марійки і тихенько сказала: «Марійко, не гнівайся, мушу тобі дещо сказати про столовий етикет: краще розмішувати цукор у горнятку з чаєм так, щоб ніхто про це не чув. 
Запитання
 - Що таке етикет?
 - Про які правила поведінки за столом йшла мова в цьому тексті?
 - Які ще правила поведінки за столом ви знаєте? 
 «Етикет» походить із французької мови й означає правила гідної поведінки людей. 
Його почали вживати при дворі короля Франції Людовика XIV. Гостям навіть роздавали спеціальні картки з правилами поведінки
2. Прочитай вірш
 «Пам’ятайте, любі діти!» (А. Свашенко). 
 Пам’ятайте, любі діти, 
Їсти теж потрібно вміти, 
Щоб сусіда не облити,
 Одягу не заплямити.
 За столом своя наука,
 Ніж бери у праву руку, 
А виделку – в ліву. 
Як їси, не поспішай, 
З ложки суп не виливай. 
 Не хитайся на стільці 
І серветку у руці не жмакай, 
Не рви тихенько, 
А на стіл клади рівненько. 
Прямо за столом сиди, 
На стіл ліктів не клади. 
Скажуть неодмінно:
 «От чемна дитина!»
 - Які правила поведінки описано у вірші?
 2. Бесіда за сюжетним малюнком «На кухні»
Знайдіть на малюнку:
  10 предметів із категорії «посуд».
  Усі фрукти й овочі.
  Усі прилади, які вмикають у розетку. 
 Прилад, який не пов’язаний із приготуванням їжі.
  Нагрівальні прилади і ті, які охолоджують. Яких на малюнку більше?
  Речі, що можуть бути небезпечними. 
 Предмети, яких на малюнку зображено по два.
  Як ви гадаєте, де на цій кухні розташовані ложки, виделки, чашки, смітник? 
 Уявіть, що ви принесли сумку з крамниці. Куди б ви поклали покупки: макарони, хліб, серветки, молоко, яблука, картоплю?
  Покажіть, чим ви скористаєтеся, щоб розігріти кашу. 
 Що з того, що є на кухні, можна використати для кулінарних експериментів? А для малювання? 
3. Практична робота «Дитяче меню»
 Намалюйте страву з використанням простих продуктів (фруктів, печива, тощо). 
4.  Практична робота «Сервіруємо стіл»

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога